Doorgaan naar hoofdcontent

Tinder

Een mooie jonge vrouw, met lang haar, mysterieuze oogopslag. Meer informatie. Blader door de foto's van haar, op een boot, op een berg, op de Parade, met een wijntje. "Live life to the fullest." staat eronder. Druk op de X van Nope. Er verschijnt onmiddelijk een nieuwe foto.
Exotische dame met donkere krullen. Meer informatie. Dame op times square, dame op een rave, dame in een park omringd door hipsters, dame omhelst een andere iets minder mooie dame. Geen tekst. Nope.
Zwartwit hoog contrast foto van blondine. Meer informatie. Blondine op scooter in Amsterdam, blondine op bankje op museumplein, blondine op een paard, blondine naast een paard, foto van een paard. Geen tekst. Je kunt niet steeds maar Nope roepen, laten we wel wezen, wat is er mis met een paard? Of een overdreven zwartwit foto? Hoegenaamd niets. Hartje.
Bedeesd portret, lang haar, smokey eyes. Meer informatie. Duckface. Closeup van glanzende roze lippen. Selfie voor de spiegel in iets wat eruit ziet als een slechtzittende nachtjapon. "Mijn man is vaak lang van huis en ik heb ook zo mijn behoeftes. Neem contact op via"... nope.
Slanke vrouw met kort haar op een kameel in de woestijn. Dat vraagt om meer informatie. Een gezelschap voor piramides. De vrouw achter een fruits de mer plateau op een zonovergoten terras. Selfie in een Ikea interieur. Portretfoto (ook een selfie zo te zien), de vrouw heeft een wat vierkant hoofd en het korte haar is ook niet zo bevallig, maar je kunt ook niet zeggen dat daar iets mis mee is. Vleeskeuren is leuk maar het zijn wel mensen waar je het hier over hebt. Hartje.
Vriendelijk gelaat omringd door bruin haar. Meer informatie. Het gelaat kust een jongetje. De vrouw met het gelaat in de duinen. Selfie met verwaaid haar en een strandtend in de verte. Drie kinderen bij een hek op een weiland. Tekst: "Geen one night stands. Moeder, werkzaam in de zorg." Moeder van één? Of van drie? Wat zegt zo'n summiere verzameling data nou eigenlijk over iemand. Voorzichtig hartje.
Twee brunettes, de hoofden bij elkaar, armen om de schouders. Twee? Meer informatie. Een groepsfoto van uitgaanspubliek waar ongetwijfeld minstens één van de brunettes tussen te herkennen zou kunnen zijn. Drie vrouwen, waarvan twee brunettes, aan een terrastafeltje met wijntjes. Overzicht van de Grand Canyon met wat toeristen aan een hek. De tekst: "Familie, vrienden, reizen, natuur, wijntje." Makkelijke gok op het hartje.
Volle maan gezicht met een aanstekelijke glimlach. Meer. Uitgezakt in een te strakke broek op een bankje in een park. Portret met ijsje en onderkin. Deze mevrouw heeft duidelijk een gewichtsprobleem en doet weinig om dat te verhullen. Daar kun je iemand niet op afwijzen, niemand is perfect, maar er staat ook geen tekst onder. Waar moet je dan op af gaan? Laatste foto: in hemdsmouwen op een terras, tattoo, bier, bezweet voorhoofd. Nope.
Vrouw op zeilboot kijkt indringend de lens in. Meer informatie. Vrouw knuffelt vuilnisbakkenrashond. Vrouw loopt door de polder met vuilnisbakkenrashond. Vrouw op de bank met vuilnisbakkenrashond. Vuilnisbakkenrashond op een grasveldje. Tekst: "Lief, spontaan, buitenmens. Maar ook altijd in voor een filmpje thuis op de bank." Maar die hond dan? Wat is daarmee? Grrr. Hartje.
Schaars gekleed en toch overhit, onderdanige blik richting toeschouwer die rechtstreeks het decolleté in loert. Op een leeftijd dat de hersenen nauwelijks volgroeid kunnen zijn. Veeg naar links voor nope.
Portret van klassiek ogende jonge vrouw met prachtig haar, mooi opgemaakt. Meer. Mooie compositie van stijlvol interieur met vrouw in extravagante jurk. Zwartwit closeup met haarlicht, klassieke jaren twintig filmster. Goed belichte foto van vrouw leunend in deuropening, lange benen. "1,88 meter, minstens 1,95 met hakken. Zoek een lange man die mij kan beschermen en om mee te genieten." Nope (duh).
Foto van een hartvormig make-up doosje. Eh... meer? Tegeltje met de tekst "If your dreams do not scare you, they are not big enough." Foto van een kralenketting. Foto van een gedicht in het zand geschreven (niet te lezen op dit formaat). Selfie in een spiegel van een vrouw met lang donker haar dat half voor haar gezicht hangt. Ok, hartje dan maar.

Dagen en honderden vrouwen later: niemand rookt, wel veel drinkers. Druk op het chat-icoontje: "You have no matches yet Swipe more people to get more matches".

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een kerstverhaaltje

Ik zal de wereld vrede brengen. Die profetie is mijn bestaansrecht en mijn motivatie. Mijn plan is: laat de rede overwinnen. Met niet te weerleggen argumentatie zal ik volkeren tot elkaar brengen en vertrouwen herstellen, de mensheid tot één verlicht geheel smeden. Geholpen door het gelukkige gesternte waaronder ik geboren ben en dat mij op dit gebied onfeilbaar maakt. Wanneer mensen in het klein en volkeren in het groot eindelijk begrijpen dat het kwaad dat ze aanrichten vroeg of laat als een boemerang terugkomt, waardoor hun plan vanaf het begin tot mislukken gedoemd is, zullen mijn woorden in vruchtbare aarde vallen. De mensheid is er rijp voor. Waar wachten we nog op? Mijn heerschappij zal zonder onrecht tot stand komen, ik zal veroveren zonder oorlog. Vrijwillig kiest iedereen, kiezen alle volken, dezelfde kant, mijn kant, om zo eensgezind voort te bestaan. Door iedereen minstens voldoende uit te keren uit de bronnen der aarde en af te rekenen met het waandenkbeeld dat materië

Of de kikker de mens ontdekt

Op een houten bank in het park zit ik aan mijn baard te plukken. De zon voelt weldadig op mijn huid. Ik sluit mijn ogen en leg mijn handen in mijn schoot. In de verte hoor ik kinderen spelen, boven mijn hoofd kwetteren vogels, bomen ruisen in de wind. Ik vraag mij af: Welke gevolgen kan de ontdekking van buitenaards leven hebben voor de mensheid? Zou buitenaards leven een basisvoorwaarde voor het bestaan kunnen zijn? Zonder dat de mens de vorm ervan kent, net zo min als een teek weet waar hij zich aan laaft? Begin 1492 kon je deze vraag stellen: Welke gevolgen kan de ontdekking van een nieuw continent hebben voor de mensheid? De meeste mensen waren toen bezig met overleven in een harde samenleving, zij zochten vertier bij openbare terechtstellingen en heksenverbrandingen. In augustus van dat jaar voer Columbus uit. Rond diezelfde tijd ontdekte de mens de dodo. 1 Twee eeuwen later verdween die als soort dankzij zijn ontdekking geruisloos van het toneel, zonder het keerpunt opgemerkt

Triolet

'Weg met Gregorius' staat op een spandoek, en: 'negenentwintigste, afschaffen, nu!' Al deze sceptici, schrikkeldagweigeraars, staan in de regen, ze hoeven geen 'plu